27 lutego, 2011

Nieregularny łącznik #12


Nie ma to jak rozpocząć niedzielę od ustnej części egzaminu CPE, z której na długo zostanie mi w pamięci pytanie, przy którym pociłem się dobre dwie minuty - "Czy podróżowanie może zmienić naturę człowieka?". 

Powitałem ową zagwozdkę wytrzeszczem, po czym przypomniałem sobie o pewnym filmiku dotyczącym podróży jednego człowieka przez jakąś pustynie, który kiedyś widziałem na forum JRK's RPGs. Odpowiedzi udzieliłem, mocno chaotycznej i niezrozumiałej, ale jednak. Mówiłem tak emocjonalnie, że aż sam siebie przekonałem, iż podróż rzeczywiście potrafi człowieka zmienić. Jasny gwint! A zatem "podróż", tak brzmi odpowiedź na klasyczne pytanie z Planescape: Torment!

A co tam dziś w łączniku

Zacznijmy od rankingu 122 najlepszych gier na PC wydanych w ostatnich 22 latach, sporządzonego przez ekipę Rock, Paper, Shotgun. Całość bezwstydnie sponsorowana przez Intel. Moc nostalgii silna kryje się pod tym linkiem, polecam w szczególności graczom, którzy uważają, że końcówka lat '90 była najlepszym okresem dla tego przemysłu.

Teraz odrobina marketingu, za który Obsidian mi nie płaci, choć może powinien. Dungeon Siege 3 zbliża się wielkimi krokami i z dnia na dzień wygląda coraz atrakcyjniej. Bohaterem dzisiejszych materiałów związanych z tym tytułem jest Feargus Urquhart - założyciel i prezes Obsidianu. Zacznijmy jednak od preview w wykonaniu Phila Hornshawa dla Gamfront. Dużo dobrej jakości info. Następnie odsyłam na shacknews, które przepytało wspomnianego prezesa odnośnie DS3. Jak to się stało, że ruszyły prace nad trzecim Siegem? Jak Obsidian koordynuje przenoszenie tej znanej z PCtów marki na konsole? Odpowiedzi na te i inne pytania pod linkiem.

Na koniec wywiad wideo, trwający niebotyczne 14 minut (prawie kwadrans! Jak oni to na YouTube umieścili bez dzielenia na części?!), również o zbliżającej się grze oraz o innych projektach. I o planszówkach.

Skoro jesteśmy przy zbliżających się RPGach, nowy filmik z Wiedźmina 2 zawitał w sieci. Lubi fikołki robić ten nasz Geralt. Zapowiada się świetnie, ale czy CD Projekt nie spieprzy optymalizacji, jak w jedynce?

Eurogamer posiada w swych zasobach ten oto zacny artykuł na temat człowieka, który w roku pańskim 2003 okradł Valve z ich kodu do Half-Life 2. Było o tym głośno, nawet CD Action pisał o Valve w czasie przeszłym. Podejrzewa się, że jest to jedno z wydarzeń, które zainspirowało Gabe'a Newella do stworzenia STEAM. Znaczy, kradzież kodu, a nie biadolenie w CDA. Ponadto, Gabe chciał wyzwolić Valve z rąk wydawców. Były i inne powody.

W związku z premierą dodatku do Fallout: New Vegas o nazwie "Dead Money", Chris Avellone postanowił podzielić się ze światem swoimi myślami dotyczącymi pracą nad tym produktem, jego właściwościami czy fabułą. Skrobnął też nieco o rynku DLC w sensie ogólnym oraz dał jasno do zrozumienia, że to jeszcze nie koniec dodatków dla F:NV.

To może być najlepsza gra w dziejach wszechświata. Dajcie mi jeszcze Hitlera przywdzianego w szkocki kilt, na gigantycznej, mechanicznej tarantuli.

Dbając o dalszy rozwój gier RPG, BioWare wyjaśnia w jaki sposób ulepszyło wprowadzenie do Dragon Age 2 w stosunku do DA:O. Prawdopodobnie mają rację, duże studia filmowe/telewizyjne również lubią umieszczać widza w samym środku akcji, żeby od razu chwycić jego uwagę. Ciekawe, że póki co, recenzje DA2 w porównaniu z Origins nie są aż tak pozytywne.

Niedawno natrafiłem na niezależną przygodówkę, stworzoną przez dwuosobowy zespół, która ostro kopię rzyć. Gemini Rue, bo o niej mowa, dostępna jest tylko online. Polecam zakup, jedyne 15$. Dla zachęty na stronie jest zwiastun i demo. Mamy tu też dowód, że od czasów Gears of War KAŻDA gra musi mieć cover system.
Na dokładkę, wywiad z głównym twórcą wyżej wspomnianej gry, odkrywający kulisy jej powstawania i przygotowania na rynek komercyjny.

Z ciekawostek, okazuje się, że gry pozwalają zwalczyć depresję. I wszystko jasne. Chodzę cały czas w grobowym nastroju, bo wiem, że jak przestanę to moja potrzeba grania znacznie spadnie.

A co jeśli ma się depresję, gdy jednocześnie wzrok szwankuje? Jak udowodnił ten chłopak, wzrok, a raczej jego brak, nie przeszkadza. Trzeba mieć jedynie wyćwiczony słuch i dużo cierpliwości.

Kończąc, muzyczka do odsłuchu. Prawdziwa klasyka, znana wszystkim mam nadzieję. Mocno spopularyzowana przez Bioshock. Oraz mix kawałka Massive Attack "Angel" i utworu Matthew Bellamy'ego z soundtracku The International. Oto International Angel, który w tym tygodniu mnie zachwycił.

Brak komentarzy: