05 grudnia, 2010

Nieregularny łącznik #1



Jednym z powodów, dlaczego założyłem bloga, była chęć posiadania miejsca, w którym umieszczałbym linki do rzeczy ciekawych, do rzeczy które mnie ruszają i które uważam za zajebiste. Nie wprowadziłem tego pomysłu w życie z dwóch powodów. Po pierwsze – niedługo po starcie, odkryłem Rock, Paper, ShotgunNa RPS znaleźć można posty o nazwie „Sunday Papers”gdzie gromadzi się ciekawe linki, co jest dokładnie tym, co chciałem zrobić u siebie. Po drugie - serwisy społecznościowe, a konkretnie facebookowa „tablica”. Pomysł zatem upadł, ale teraz wraca with a vengeance.

Nie wiem, kiedy będę mógł na update'y sobie pozwolić, co tłumaczy „nieregularny” w tytule. Dniem dla łącznika jest niedziela (po „Sunday Papers” RPSa, żebym mógł podkraść od nich parę linków), przynajmniej na razie. Pewnie to się zmieni wraz z moim planem na studiach.

Nieregularny łącznik to również jedyna seria wpisów, do której używać będę tagów etykiet.

Ok, no to zaczynajmy:

Wiedźmin 2 zapowiada się interesująco. Nie dość, że screeny ładne, to jeszcze zapowiedziano, iż wersja, którą można zamówić przez gog.com nie będzie miała zabezpieczeń. Ładnie się to wiąże z zapowiedzią Marcina Iwińskiego, że CDP będą polować na piratów torrentowego morza. Skoro już o przechwałkach CD Projektu, jakiś czas temu obwieścili światu, że Wiesiek Drugi będzie mieć 16 zakończeń. Teraz się sprytnie z tego "wycofali". Mądrze, do tej pory przeżywam szok związany z kłamstwem Todda Howarda o 200 zakończeniach Fallouta 3. Może 9000 od razu?

Ruszyła viralowa strona Deus Ex: Human Revolution. Można pohakować i zobaczyć dlaczego warto okablować sobie oko.

Ron Gilbert, twórca serii Monkey Island, opowiada, co by zmienił w DeathSpank (rpg, który ponoć wyróżnia się czymś niezwykłym w świecie gier - HUMOREM). Najwyraźniej nie przypadł mu do gustu system walki zapożyczony z Diablo.

Jakiś czas temu narzekałem, że nie ma w Polsce małych, niezależnych grup deweloperskich. Byłem w błędzie. Są, tylko dobrze się ukrywają. Jak np. Exor Studios, które zasłyneło w świecie (głównie steamowym) niezłym Zombie Driverem. Warto w demo się pobawić. Rozjeżdżanie nieumarłych i rozsmarowywanie ich bebechów po przedniej szybie za pomocą wycieraczki - takie atrakcje z pewnością wniosą świątecznego ducha do waszych domów. Wersja pudełkowa kosztuje 29 zł, jakby co.

Niedługo premiera filmu Tron: Dziedzictwo. Trzeci zwiastun właśnie się pojawił. Jest to ważna informacja z kilku powodów. Tron jest jednym z filmów mojej młodości. Kocham wszystko, co jest z nim związane, wliczając w to Tron 2.0, o którym już nikt nie pamięta. Głównie dlatego, bo jest oznaczony jako „non-canon” i oficjalną kontynuacją Trona, jednocześnie będąc mostem między Tronem a Tronem: Legacją, jest Tron: Ewolucja. Tak, zdecydowanie bardziej sexy od Trona 2.0.

No i Daft Punk odpowiada za soundtrack. Całości, w marnej jakości, można odsłuchać na YouTube. Kawałek „Derezzed” doczekał się nawet oficjalnego, kopiącego rzyć, teledysku. 

Skoro już o muzyce mowa, na Pitchfork można się wypowiedzieć w ankiecie, czego się słuchało w tym roku. Oferują nawet nagrody, za pomyślne jej wypełnienie! Trzeba tylko do Stanów się przenieść, żeby zostać zakwalifikowanym do konkursu. A ponieważ Pitchfork uwielbia wszelkie rankingi, zestawienia i listy, można tam też znaleźć najlepsze - ich zdaniem - teledyski, które się pojawiły w 2010.

Irrational Games - twórcy System Shock 2, Bioshock oraz zbliżającego się Bioshock: Infinity – niedawno wystartowali z serią wywiadów z ciekawymi ludźmi. Tym razem zaprosili Zacka Snydera, reżysera 300, Watchmen i zbliżającego się Sucker Punch.

Co do Irrational, polecam zapoznanie się z rubryką „From the Vault”, w której można poczytać o niezrealizowanych projektach IG, można spojrzeć na szkice i pierwsze założenia Bioshock i inne takie.

A na koniec – TED.

Fascynujące pogadanki różnych ekspertów na jeszcze różniejsze tematy. Są zarówno takie dłuższe, jak np. gość w okularach opowiada o tym, jak gry komputerowe bawią się z naszym mózgiem.
lub
czy też
Są również i krótsze, jak Klaudiusz Sevkovic (no, nie do końca) odpowiada na pytanie, dlaczego nie warto chwalić się swoimi planami.

Na dziś starczy.


Brak komentarzy: