17 kwietnia, 2011

Nieregularny łącznik #19


Update z drugą częścią opowiadania nie miał miejsca z jednej prostej przyczyny - jestem do dupy. Wpierw się obijałem/planowałem pół tygodnia, a na drugą nagle zwaliła mi się na głowę masa rzeczy i czasu zabrakło, żeby choć stronę napisać. 

Dość jednak z wymówkami, czas na porcję połączeń z mijającego tygodnia.

Najfajniejsza z fajnych akcji promocyjno-charytatywnych, czyli Humble Bundle wróciło w swej trzeciej odsłonie. Tym razem wesprzeć można Child's Play i EFF, jednocześnie dostając gamę produktów od deweloperów z Frozenbyte, czyli Shadowgrounds, Shadowgrounds: Survivor, Trine, prototyp Jack Claw i preorder Splota. Można płacić ile się chce.


O Bioshock: Infinite VG 24/7 postanowiło pogadać z Kenem Levinem, szefem Irrational Games. O czym będzie nowa gra z serii Bioshock? Czym będzie się różnić od poprzedników? Jakie sztuczki A.I wprawią nas w osłupienie tym razem? Skąd pewność Irrational, że postać, która będzie nam towarzyszyć niemal przez cała grę i być może okaże się ważniejsza od prowadzonego bohatera, nie będzie irytująca? Odpowiedzi na te pytania i więcej pod linkiem.

Batman: Arkham Asylum było świetne. Z tego wywiadu z Daxem Ginnem (imię iście starwarsowkie, btw) reprezentującym ekipę z Rocksteady, wynika, że Batman: Arkham City będzie jeszcze lepsze. Osobiście mam nadzieję, że popracują nad walkami z bossami. Arkham Asylum było bliskie perfekcji (szczególnie momenty ze Scarecrowem), ale pojedynki z przeciwnikami o dłuższym pasku zdrowia były nudnawe i zrobione bez wyobraźni.

Ponieważ Portal 2 premierę będzie mieć lada moment, Valve dalej atakuje marketingowo. Oto wyjaśnienie, dlaczego Chell nie łamie sobie nóżek, gdy spada z wysokości. A tutaj mamy kontynuację komiksu z portalowego uniwersum. Valve wszystko robi fantastycznie, nawet reklamy.

O Risen sporo pisałem, bo to dobra gra. Z pewnością warto poświęcić na nią czas. Zapowiada się na to, że Risen 2 utrzyma poziom oryginału. Określenie "Piraci z Karaibów na Grimdarkowym płótnie ", co niezwykle mi się spodobało, pasuje jak ulał.

Drugi zwiastun do Kingdoms of Amalur: Reckoning pojawił się w sieci. Jest lepiej, to na pewno. Widać, że może być to gra, w której tworzeniu brały udział wielkie nazwiska. Znów czerpiąc z VG 24/7, wskazuję na artykuł poświęcony wizjom Kena Rolstona. Rolston to jedna z supergwiazd teamu pracującego nad KoA:R, niegdyś lead designer Morrowinda i Obliviona. Mówi się również o ego i o współpracy z nazwiskami tak znanymi, że same w sobie są marką.

Ludzie z Good Old Games, poza tym, że dobrze im się wiedzie i rozwijają firmę, twierdzą, że DRM to suka. No może nie tak wprost, ale to obecność DRM nakręca piractwo.

A skoro już o piractwie mowa, oto ciekawy przykład walki z nim. Wredne i sprytne jednocześnie. Szokuje fakt, że nikt wcześniej na to nie wpadł. Szokuje jeszcze bardziej pozytywna reakcja graczy na działania Garry'ego Newmana. Dowód na to, że DRM może być efektywne?

I kończąc, kolejna ściana tekstu wychwalająca pod niebiosa Planescape: Torment. Dobrze napisane i szybko się czyta. Poza tym, artykułów chwalących Tormenta nigdy dosyć.

Bonus: Mapa metalu, z muzyką! Ewentualnie, linkami do Youtube, jeśli dana piosenka "wygasła". Mnóstwo dobrych nut zespołów znanych i mniej znanych. I tyle edukacji przy okazji. Kto wiedział, że istnieje coś takiego jak Visual Kei, Shock Rock, Djent czy Depressive Black Metal?

2 komentarze:

Spawara pisze...

Dzieki za mapke metalu, jest przegenialna! A z gatunkow, ktore wymieniles to akurat tylko z Djent nie mialem do czynienia ;)

Grimm pisze...

Dobrymi rzeczami wypada się dzielić.

Zatem lepiej orientujesz się w gatunkach metalu, niż ja kiedykolwiek będę :)